دفتر منطقه‌ای زاگرس Iranology Foundation

صفحه نیمه‌رسمی بنیاد ایران‌شناسی دفتر منطقه‌ای زاگرس

صفحه نیمه‌رسمی بنیاد ایران‌شناسی دفتر منطقه‌ای زاگرس

اعلان
 رئیس بنیاد ایران‌شناسی|حضرت آیت الله سید محمد خامنه‌ای  موسس بنیاد ایران‌شناسی|مرحوم دکتر حسن حبیبی  گزارش عملكرد شش ماهه دفتر منطقه‌اي زاگرس  گاوماهی

 

بنیاد ایران‌شناسی دفتر منطقه‌ای زاگرس با حضور دکتر قدرت‌اله علیزاده، معاون اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل بنیاد ایران‌شناسی؛ دکتر سید ضیاءالدین خرم‌شاهی، رئیس بنیاد ایران‌شناسی شعبه استان کرمانشاه؛ دکتر منصور غلامی، رئیس دانشگاه بوعلی؛ مهندس رضا قیاسی، معاون منابع نیروی انسانی استاندار همدان؛ مهندس ظاهر پورمجاهد، مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری همدان؛ امامعلی عبدالملکی، فرماندار نهاوند و جمعی از مسئولین شهرستان نهاوند در مراسمی که به دلیل نزدیکی به اربعین حسینی رنگ و بو دیگری داشت، افتتاح شد.


فرماندار نهاوند ضمن خیرمقدم به حاضران گفت: لازم می‌دانم برای راه‌اندازی این دفتر تشکر بی‌دریغ خود را محضر حضرت آیت الله سید محمد خامنه‌ای و دکتر علیزاده و دیگر همکارانشان در بنیاد ایران‌شناسی تقدیم کنم.

امامعلی عبدالملکی افزود: همچنین لازم است از جناب آقای دکتر خرم‌شاهی و برادر گرامی آقای عطایی هم که برای راه‌اندازی این دفتر پیگیری‌ها لازم را انجام دادند، صمیمانه تشکر نمایم.

در بخش بعد، معاون بنیاد ایران‌شناسی ضمن اعلام تسلیت به مناسبت اربعین امام حسین (ع) گفت:  پیش از هر چیز لازم است سلام حضرت آیت الله خامنه‌ای را به مردم و مسئولین شهرستان نهاوند اعلام کنم، خود ایشان تمایل داشتند سفری به این منطقه از زاگرس داشته باشند، اما با توجه به کسالتی که این ایام دارند، بنده را مامور کردند که به نمایندگی از ایشان خدمت شما برسم.

دکتر قدرت‌اله علیزاده افزود: همچنین لازم است از آقای خرم‌شاهی و آقای عطایی، همکارانی که پیگیر تاسیس این دفتر بودند، هم تشکر کنم که امروز شاهد افتتاح بنیاد ایران‌شناسی دفتر منطقه‌ای زاگرس به مرکزیت نهاوند هستیم، این دفتر قرار است مسائل مربوط به شهرستان‌های نهاوند، ملایر، بروجرد، تویسرکان، نورآباد و الشتر را نیز پوشش دهد.

وی ادامه داد: در بنیاد ایران‌شناسی با دو واژه در تماس هستیم، اول ایران و بعد شناسی یا شناختن. ایران فراتر از مرزهای جغرافیایی دارای یک تاریخ، آداب و رسوم، فرهنگ، سنن و بسیاری موارد دیگر که در بخش وسیعی از جهان حاکم بوده است که ما از آن به ایران فرهنگی تعبیر می‌کنیم.

علیزاده افزود: ایران دو وجه دارد، یکی ایران قبل از اسلام که قدرت بزرگ جهانی بوده و ایران بعد از اسلام. شناخت ما صرف ایران قبل از اسلام نیست، بلکه ایران پس از اسلام هم هست به خصوص دورانی که تمدن تاریخی ما با فرهنگ اسلامی قرین شد.

معاون بنیاد ایران‌شناسی گفت: واژه شناسایی هم دو بر است، هم خودمان باید بشناسیم و هم به دیگران بشناسیم.

وی ادامه داد: ما امروزه بیش از 700 مرکز و کرسی ایران‌شناسی در جهان وجود دارد، که بزرگترین آنها در کشورهای غربی است. ما در بنیاد یک انجمن بین‌المللی ایران‌شناسان تاسیس کردیم که در یک سال گذشته بیش از 1000 نفر عضو رسمی این انجمن شدند که بیشتر آنها اساتید دانشگاه در کشورهای مختلف هستند و وظیفه پشتیبانی علمی از این افراد داریم.

علیزاده افزود: با حضور دوستانی که در این دفتر مشغول هستند، ما انتظار داریم که این دفتر منطقه‌ای پیشتیبان علمی خوبی برای ما در مرکز باشد.

وی ضمن تشکر از همکاری فرماندار نهاوند در راه‌اندازی این دفتر گفت: بنیاد ایران‌شناسی 13 شعبه دیگر در مراکز استان‌ها دارد و این دفتر اولین واحد بنیاد ایران‌شناسی است که در غیر از مرکز استان تاسیس می‌شود؛ تا کنون ما هیچ نمایندگی در غیر از مراکز استان‌ها نداشتیم و این هم به همت جناب فرماندار و لطف دکتر خرم‌شاهی و آقای عطایی بود که پیگیری کردند که این دفتر در شهرستان نهاوند تاسیس شود.

پس از این بنیاد ایران‌شناسی دفتر منطقه‌ای زاگرس توسط دکتر علیزاده افتتاح و تمبر یادبود این مراسم توسط مسئولین حاضر در مراسم امضا شد.

در پایان مراسم لوح سپاس و نمونه‌ای از تمبر یادبود افتتاح، به رسم تشکر از سوی فرماندار و مسئول دفتر منطقه‌ای زاگرس به دکتر علیزاده و دکتر خرم‌شاهی اهدا گردید.


۹۳/۰۹/۱۹