دفتر منطقه‌ای زاگرس Iranology Foundation

صفحه نیمه‌رسمی بنیاد ایران‌شناسی دفتر منطقه‌ای زاگرس

صفحه نیمه‌رسمی بنیاد ایران‌شناسی دفتر منطقه‌ای زاگرس

اعلان
 رئیس بنیاد ایران‌شناسی|حضرت آیت الله سید محمد خامنه‌ای  موسس بنیاد ایران‌شناسی|مرحوم دکتر حسن حبیبی  گزارش عملكرد شش ماهه دفتر منطقه‌اي زاگرس  گاوماهی



بسمه تعالی

نهاوند پیوسته در ادوار گوناگون مورد توجه بوده و در تمدن‌های مختلف جزء شهرهای مهم محسوب می‌شده؛ قرار گرفتن آن در مسیر جاده ابریشم و شاهراه تمدن‌های مختلف، اهمیت ویژه اقتصادی و استراتژیک ادوار گذشته را برای این منطقه به ارمغان آورده است.

هنگامی که به تمدن چند هزار ساله نهاوند و دستاوردهای هنری و تاریخی آن از اشیا مکشوفه 6 هزار ساله گیان یا 8 هزار ساله باباقاسم تا تاثیرات امروزی آن نظر می‌افکنیم به عظمت باستانی این شهر و پیشرفت‌های صنعتی، اقتصادی آن در دوره‌های مختلف پی می‌بریم. در دوره اسلامی نیز نهاوند افتخارات منحصر به فرد خود را دارد، پرورش علما و دانشمندان سرشناس اسلامی برگ افتخار دیگری برای این منطقه محسوب می‌شود.

منطقه‌ای که در دوران اسلامی با نام عراق عجم به مرکزیت نهاوند از آن نام برده می‌شود، دارای قرابت‌های تاریخی و فرهنگی بسیاری است از این رو دفتر منطقه‌ای بنیاد ایران‌شناسی با نام زاگرس جهت پوشش شهرستان‌های نهاوند، بروجرد، ملایر، الشتر، تویسرکان و نورآباد در شهرستان نهاوند تاسیس گردید.


مراسم افتتاح بنیاد ایران‌شناسی دفتر منطقه‌ای زاگرس

سرکار خانم/ جناب آقای ..........

بدین‌وسیله از جنابعالی دعوت می‌شود همزمان با هفته پژوهش و مراسم بزرگداشت پژوهشگران شهرستان نهاوند، جهت افتتاح دفتر منطقه‌ای زاگرس حضور به هم رسانید.


              محمدرضا عطایی                                                                      امامعلی عبدالملکی

      مسئول دفتر منطقه‌ای زاگرس                                                          فرماندار شهرستان نهاوند و

                                                                                         رئیس شورای مشورتی دفتر منطقه‌ای زاگرس


زمان: چهارشنبه ۱۹ آذر ۹۳ ساعت ۲ بعد از ظهر

مکان: نهاوند، بلوار شهید بهشتی، جنب بخشداری مرکزی

۹۳/۰۹/۱۶