دفتر منطقه‌ای زاگرس Iranology Foundation

صفحه نیمه‌رسمی بنیاد ایران‌شناسی دفتر منطقه‌ای زاگرس

صفحه نیمه‌رسمی بنیاد ایران‌شناسی دفتر منطقه‌ای زاگرس

اعلان
 رئیس بنیاد ایران‌شناسی|حضرت آیت الله سید محمد خامنه‌ای  موسس بنیاد ایران‌شناسی|مرحوم دکتر حسن حبیبی  گزارش عملكرد شش ماهه دفتر منطقه‌اي زاگرس  گاوماهی

دومین جلسه شورای مشورتی بنیاد ایران‌شناسی دفتر منطقه‌ای زاگرس با حضور فرماندار نهاوند در محل دفتر منطقه‌ای زاگرس برگزار شد.

فرماندار نهاوند ضمن تبریک حلول ماه مبارک رجب و سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: بنیاد ایران‌شناسی در سطح کشور یک بنیاد فاخر است که ریاست عالیه آن با ریاست محترم جمهور بوده و در حال حاضر حضرت آیت‌اله سید محمد خامنه‌ای ریاست آنرا بر عهده دارند.

امامعلی عبدالملکی افزوذ: حاصل پژوهش‌های بنیاد ایران‌شناسی به منظور معرفی و شناساندن کشور ایران به تمام مراکز علمی و سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی در سراسر دنیا ارسال می‌شود، از این رو کار ما در دفتر منطقه‌ای زاگرس هم بسیار حساس می‌باشد.

وی ادامه داد: باید در نظر داشت که دفتر منطقه‌ای زاگرس شامل شش شهرستان نهاوند، بروجرد، ملایر، الشتر، تویسرکان و نورآباد می‌باشد و نباید به صرف اینکه دفتر آن در نهاوند است، تنها به این شهرستان محدود باشد؛ بلکه نگاه و عملکرد به کل منطقه تحت پوشش است که به تبع آن نهاوند هم بخشی از آن است.

رئیس شورای مشورتی دفتر منطقه‌ای زاگرس گفت: البته باید در نظر داشت که انتخاب شهرستان نهاوند به عنوان مرکز این دفتر، کاملاً درست و حساب شده است، زیرا علاوه بر مرکزیت جغرافیایی که در منطقه دارد، از نظر قدمت تاریخی نیز چند گام از دیگر شهرستان‌ها جلوتر است.

وی افزوذ: لازم است دفتر منطقه‌ای زاگرس در جهت شناسایی فرهیختگان منطقه از طریق فراخوان عمومی، مسئولین و دانشگاه‌ها اقدامات لازم را انجام دهد.

مسئول دفتر منطقه‌ای زاگرس ضمن خوش‌آمد به اعضای شورای مشورتی گفت: جای تشکر دارد که اعضای شورای مشورتی که اکثر آنها از مدیران دستگاه‌های اجرایی می‌باشند، با توجه به اهمیت موضوع دفتر منطقه‌ای خود شخصا در جلسه شرکت کرده‌اند.

محمدرضا عطایی افزود: راه‌اندازی بنیاد ایران‌شناسی در سطح منطقه‌ای تا کنون در کشور سابقه نداشته و تمام شعب به صورت استانی می‌باشند، اما خوشبختانه با مساعدت مسئولین محترم بنیاد، پیگیری‌های فرماندار محترم و رایزنی‌های انجام شده به دلیل عدم تشکیل شعبه استان همدان، توانستیم مجوز دفتر منطقه‌ای زاگرس را به مرکزیت نهاوند اخذ کنیم.

وی ادامه داد: حالا که تا این مرحله پیش رفته‌ایم لازم است با برنامه‌ریزی و حمایت همه عزیزان قابلیت‌های موجود در منطقه را اثبات کنیم.

دبیر شورای مشورتی گفت: با توجه به تشکیل جلسات شورای مشورتی هم اکنون لازم است، نسبت به ایجاد گروه‌های پژوهشی‌ نیز اقدام شده و به صورت فراخوان عمومی پژوهشگران شهرستان و منطقه شناسایی شوند.

وی افزود: خوشبختانه تا کنون در منطقه اقبال خوبی از دفتر شده و حتی توانسته‌ایم برنامه مشترکی نیز در سطح منطقه زاگرس‌نشین با نام روز بلوط را با همکاری گروه‌های و افراد دیگر در منطقه انجام دهیم، که می‌تواند سرمنشا اتفاقات مهمی نیز باشد.

عطایی ادامه داد: یکی از نیازهای اساسی دفتر منطقه‌ای تجهیز هر چه سریعتر کتابخانه‌ تخصصی است که بتوان منابع لازم را جهت تحقیق و پژوهش در اختیار محققین قرار داد. همچنین طبق هماهنگی‌های انجام شده با کتابخانه مجلس شورای اسلامی قرار است تصویری از اسناد مربوط به منطقه و کتب مرتب در اختیار دفتر منطقه‌ای قرار بگیرد.

همچنین اعضای شورای مشورتی نیز علاوه بر قرائت بخش‌هایی از اساس‌نامه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

۹۴/۰۲/۰۱